ČETRTKOVI POHODNIKI SMELO PO ZANIMIVIH POTEH zaključili leto 2017

Objavljeno .

Nadaljujemo naša pohodniška srečanja. Vedno je kaj novega in zanimivega. Veseli in zadovoljni smo, če se nam pridruži novi član. Nikoli nam ni dolg čas. V vsakem letnem času najdemo kaj zanimivega. Povabilo še vedno velja: ob četrtkih na parkirišču »Univerzale« ob 9.00 uri.

Zapisi in fotografije : Majda Šraj

Gradiško jezero

3.11.2017: Današnji pohod prilagajamo vremenu. Vreme je turobno in čakamo, da začne deževati. Hitra odločitev pohod okoli Gradiškega jezera, katerega vsi dobro poznamo.

Gradiško jezero je umetno nastalo jezero, ki so ga zgradili ob gradnji avtoceste.

Ob Kamniški Bistrici

9.11.2017: Zbrali smo se ob dogovorjeni uri in se odločili, da gremo ob Kamniški Bistrici pogledat novo zgrajeno pot, ki povezuje Domžale –Kamnik. V tem času nam vreme rado ponagaja. Pač november megla, dež … . Ob klepetu in malo hitrejši hoji, ker je ravna trasa smo bile v Radomljah.

Tu smo se odločile da gremo po novo trasirani poti v Domžale. Pot še res ni bila v najboljšem stanju a smo bile zadovoljne. Pot pelje mimo konjeniškega kluba Ježa pri Ježu. Zunaj imajo ogrado v kateri se pasejo konji. Po malo deževnem dopoldnevu smo se vrnile v Domžale.

Sv. Primož nad Kamnikom

16.11.2017: Skoraj ob letu smo se odločili, da gremo na Primoža. V dolini je bilo tako megleno, da nisi videl pred sabo. Kaj drugega preostane kot da se odločiš za malo višji hrib. Počasi smo krenili proti vrhu. Že na polovici poti je sonček prebil meglo in pokazalo se je čudovito modro nebo. Človek dobi dodatno energijo, ki pospeši korak. Srečali smo kar nekaj pohodnikov, ki so ubežali turobnemu vremenu v dolini.

Na vrhu so nas pozdravile muce, ki so se veselo nastavljale sončnim žarkom. Malo smo se okrepčale in veselo v dolino.

Ko smo zaključevale pohod smo se odločile, da gremo naslednjič v Vače in naprej do Cerkve sv. Križa (Slemško).

Vače in Slemško (cerkev sv. Križa)

21.11.2017: Ta kraj smo obiskali z namenom, da si ogledamo Vače (geoss) in znamenitosti. Kraj ponuja izredno prijetne izlete na okoliške hribe, ki obdajajo vas. Bili smo najavljeni, da smo bili deležni razlage. Pričakal nas je gospod Jurjevec, ki je odraščal v tem kraju. Zanimivo, ko smo obiskali Vače, smo se pošalili, nikoli ne veš kdaj se vrneš in ob letu smo nazaj, ker zmeraj ostane nekaj neraziskanega. Razlaga, kako je nastal sam kraj in cerkev sv. Andreja , ki je omenjena leta 1296 leta, prenovljena pa je bila v 19. Stoletju. Posebnost v cerkvi je Božji grob s konca 19. Stoletja, izdelek steklarne v Stravi na Češkem.

Naš namen je bil obiskati Vaško situlo in naprej po poti na Slemško, kjer je cerkev sv Križa. Za cerkvijo se nahaja planota, ki ji domačini pravijo Spodnja in Zgornja Krona. Tu je prazgodovinsko naselje, ki je bilo središče kovinske obrti, zlasti pločevinarstva in železarstva. Na tem mestu je bila cvetoča naselbina Ilirov in Keltov . Ob poti so postavljene table, ki ponujajo opis zanimivosti in dejavnosti v tem kraju. Lahko bi še opisovala, a treba je pustiti še nekaj za drugič. Kaj se ve, kdaj se vrnemo še po dodatno razlago, ki je ostala neznanka.

Pot smo nadaljevali na litijsko stran, kjer smo se ustavili , malo pomalicali , klepetali in zopet je bilo treba določiti, kam gremo. Teden se hitro obrne.

Homec pri Kamniku z okolico

7.12.2017: Zmeraj se odplavljamo tja pa tja. Kaj pa naš vsepovsod vidni Homec, ki stoji na hribu osamelcu sredi mengeškega polja. Pot nas je vodila ob Bistrici . Ob vznožju hriba smo zavili na poljsko pot in po gozdni poti do cerkve, kjer se odpre prekrasen razgled na vse strani neba.

Vsaka cerkev ima za sabo svojo zgodbo, tudi homška ni izjema. Povezana je z mladim pastirčkom, ki je pasel ovce daljnega leta 1419.

V času turških vpadov je bil na Homcu močan tabor. Zvonik, ki je ločen od cerkve ja služil kot obrambni stolp.

Zavzeli ga niso Turki , obranil se je francoske okupacije. Kaj naj rečemo, naj še naprej trdno stoji in se varuje pred katastrofami.

Po tem obisku in kroženju po hribu nas je povabila domov naša pohodnica. Pogostila nas je, da smo obsedele in končale turo.

Rudnik Sitarjevec Litija

14.12.2017: Današnji pohod (izlet) bi lahko rekli, da je nekaj posebnega. Rudnik svinca in cinka Sitarjevec, ki je med naj starejšimi slovenskimi rudniki. V tem območju so kopali že Kelti, kopali so svinčevo rudo. Rudarili so tudi Rimljani. To pomeni, da je bilo nahajališče bogato.

Med zanimivosti bi omenila , da je leta 1886 uspelo v litijski topilnici pridobiti srebro, to srebro so poslali na Dunaj v njihovo kovnico v kateri so izdelali srebrnik.

V rudniku je voden ogled. Pri ogledu predvajajo film, ki ti približa kopanje rude. Zelo nazorno je predstavljeno življenje rudarjev in njihov prihod na delo. Leta 1965 so rudnik dokončno zaprli. Imamo srečo, da so se našli ljudje in zbrali sredstva za ponovno odprtje.

V rudniku so najbolj znameniti kristali cinabarita, cerusita in barita.

Ogledali smo si tudi Litijo in njene znamenitosti. Pot nas je vodila tudi do Šmartna pri Litiji.

Vse informacije dobite na TIC Litija 059 940 503; 051 312 739.

Za leto 2017 smo zaključili in zasnovali nove poti, ki vodijo po naši prečudoviti Sloveniji. Ideje so vedno dobrodošle.